kil-donmesi-kapak

Kıl Dönmesi

Kılların cilt altında yerleşip vücudun bu duruma tepki oluşturmasıdır. Kadın ve erkekte kasık bölgesi kuyruk sokumu, koltuk altı, erkeklerde sakallı kısım, kadın ve erkekte kasık bölgesi cildin narin, ince olduğu, rahatlıkla kılların cilt altına girebildiği yerlerdir.

Kimlerde Olur?

Kıllı olan herkeste gelişebilir. Yaşadığımız bölgede ırkımızın kıl yoğunluğu fazladır. Mekanik kaynaklı kıl dönmesi ve bunu kolaylaştırıcı tüm etkenler gündeme gelir. Oturarak iş yapan, çoğu zaman oturarak gününü geçirenlerde, uzun yol şoförleri, servis şoförleri, öğrenciler risk altındadır.

Belirtileri Nelerdir?

Belirtileri Nelerdir?

Kılın, cildi delip cilt altında yer oluşturmasıdır. Vücudun kıl yoğunluğunun fazla olması, mekanik baskı ile dar kıyafet giyenlerde kıl yönünün değişmesiyle cildi hasarlayıp cilt altına girmesi, sırttan inen kılların kalçaların kılı orta hatta yönlendirmesiyle ciltten içeri girmesi nedenler arasında belirtilir.

Tedavi Şekilleri Nelerdir?

Geleneksel şekil cerrahi uygulamadır. Lakin, hastalığın tekrarlamasını önleyemeyebilir. Çok değişik cerrahi yöntemle flep onarım, kisti alıp açık bırakma, primer kapatma vb. tekniklerdir. Hastalığın tekrarlaması %30 oranına çıkabilir. Ameliyat sonrası; oturma kısıtlaması, bacakları açıp yürüyememe tarzında zorlayıcı önlemler bulunur.

Ameliyatsız Kıl Dönmesi Nedir?

Muayenehane koşullarında lokal anestezi altında 20 dakika süren, sinüs büyüklüğüne bağlı 3-5 müdahaleyle sinüs iyileşir, %50 sinde iki uygulama yeterlidir.

Tekrarlama Yüzdesi Nedir?

Hangi teknikle ameliyat yapılırsa yapılsın, cerrahi tedaviyi takiben hastalık tekrarlamaması için, yapılması güç tedbirler vardır. Hastalıklı bölgenin gerilmesini önleyen, oturmama ki dışkılamada dahi oturmama, bacakları açıp yürüyememe, ayakta durma veya yüzüstü uzanma benzeri tedbirlerdir. Tekrar etmeme oranı yapılan teknik ve sonrası koruyucu tedbirlere bağlı olarak %65-97 arasındadır.

Sebepleri Nelerdir?

Kıllı erkek ve kadınlarda olabilir. İşini oturarak yapanlarda, dar pantolon giyenlerde, şoförlerde, kılların kuyruk sokumundaki cildi tahriş etmesiyle cilt altına yerleşimi olur. Uzun süreli oturma, dar kıyafetlerle kalçaların sıkıştırılması suçlanan nedenlerdir.

Gümüş nitrat,kristalize fenolle veya lazerle tedavi, iş gücü kaybı yapmayan, kişinin yatışını gerektirmeyen, tekrar etme ihtimali düşük, kolay uygulanabilir,hastanın ve hekimde yüz güldürücü uygulamalardır.

Lazet Gümüş Nitrat, Kristalize Fenol Yöntemiyle Tedavinin Tekrar Etme Oranı Nedir?

Farklı kaynaklar “fenolle tedavi”nin %60 a varan nüksü bildirilmiştir. Fenol uygulamasında, tatbikte kılların çıkarılması uygulanmamıştır. Bu üç yöntemdede nüks etme olasılığı mevcuttur.